II MOODUL/
http://tulevikuopetaja.hitsa.ee/moodul-ii/

  1. iseseisev töö/
    Õpilaste õpistiilide väljaselgitamine ja õpieesmärgid

    ( tegelikult on mul järgnev tegevus suhteliselt järjepidev, sest näen vaeva selleks, et õpilased täidaksid õpieesmärgid, mis on siis keele õppimisel kõnelemis-, kirjutamis, kuulamis- ja grammatikaoskuste arendamine ja igati püüan tõsta iga õpilase motiveeritust, milleks ongi vajalik õpilaste erinevate õpistiilide arvestamine nii palju kui see on võimalik)
    Kuna just märtsi alguses alanud 3. semestril alustasin sel õppeaastal saksa keele õpetamist esmakordselt kahe 10-nda klassi grupiga, siis olingi hakkamas nende õpistiilide välja selgitamisega (ja ega teen seda jätkuvalt loominguliselt veel edasi!)
    Grupid on väiksemapoolsed ja seetõttu
    1. esimestes tundides juba arutlesime selle üle, kuidas nemad on seni võõrkeeli õppinud (panin endale vaikselt kirja) ja missuguseid efektiivsemaid meetodeid rakendada. (Selleks kasutasin nutikalt ära järgmise saksakeelse materjali/ Tipps zum Deutschlernen/ http://www.dw.com/de/unsere-tipps-zum-deutschlernen/g-18555794?maca=dk-Facebook-dwde )+

    õpilased said ka koduseks ülesandeks Google dokumendis kirja panna, missuguseid õppimisviise saksa keele õppimisel kasutavad ( https://docs.google.com/document/d/1fiI1Yq8HVH9tHYsYjP-slCFrc99ZEfhUFj05LxVv71Y/edit ), mille üle arutlesime ka järgmise tunni alguses
    2. ühes tunnis kordasime sõnu ja väljendeid nii, et õpilased kirjutasid ka tahvlile kõik, palusin neid tahvlile veel mitu minutit vaadata-memoreerida (ja seejärel kustutasin tahvlilt ära, jagasin paberid ja iga õpilane kirjutas ise neid nii palju nagu meelde jäi –tulemus oli selgelt märgatav= mõlemas grupis on kaks kolmandikku õpilastest visuaalse õppimisstiiliga)
    3. olen tegelikult järjepidevalt oma õpetamisaastate jooksul püüdnud õpilastele pakkuda (nii nende motivatsiooni tõstmiseks-hoidmiseks kui ka nende erinevaid õpistiile silmas pidades ) erinevaid õppimisvõimalusi/ näiteks: kuna sel kursusel  alustasime erinevate igapäevateemade põhisõnavara +väljendite kordamisega Deutschtrainer-i ( http://www.dw.com/de/deutsch-lernen/deutschtrainer/s-32888      ) abil, siis püüdsin neid õppima panna ka ise Quizlet-is sõnavara harjutuse ülesannete loomisega, see meeldis neile väga ja samuti õnnestus mul neil lasta ka enne tunnikontrolli veel  nutitelefonides vastavaid nende endi loodud Quizlet-i äppe kasutades korrata. Kui tulemusi analüüsisin, siis olid peaaegu kõigi õpilaste  nõnda õpitu tegelikult parema tulemusega küll.
    4. üsna tihti kasutan ka videosid, et oleks kõrvale kuulda ja silmale näha/
    näiteks 44 deutsche Verben im Perfekt (past tense – Verben in der Vergangenheit Teil 1)/ https://www.youtube.com/watch?v=RAqfEqOyrF0, mille tulemuslikkust kontrollisin-testisin  StrawPoll-i kasutades -Test/ ( http://www.strawpoll.me/12596069 ) NB! http://lingid.ee/GR1

    1. näiteks kordasime-harjutasime grammatikas LearningApps-i online –harjutuste abil/ https://aimiopetab.wordpress.com/2017/04/12/grammatik-uben-mit-learningapps/

    ja nii, et õpilased sisenesid harjutusele QR koodi kaudu ja kui harjutused olid harjutatud, kinnistasime-testisime tulemusi  reaalajas  TodaysMeet-i abil/  https://todaysmeet.com/Grundformen

    1. 6. enne vaheaega võtsime kokku, st vestlesime , arutlesime saksakeelse õppima õppimise teema raames küll igaüks oma õpistiili kohta, küll parimate õppimismeetodite kohta + iga õpilane kajastas selle ka oma saksa keele blogis (nn e- vihikus)/

    https://aimiopetab.wordpress.com/2017/04/13/wie-und-was-lerne-ich/

    Analüüs
    Kuna ma ise armastan õpetamisel vaheldusrikkust ja mitmekesisust, siis tegelikult katsetan jooksvalt väga paljusid  erinevaid (veebi-)vahendeid, et hoida õpilaste motivatsiooni õppimisel ja toetada seeläbi ka erinevate õppijate õpistiile.
    Eelkõige peab iga õppija võtma ise vastutuse õppimise eest, mina õpetajana saan talle pakkuda erinevaid vahendeid, meetodeid, kuidas ja kui efektiivselt, teadlikult  ta õppida saaks/võiks.
    Lisaks Quizlet-is äppide loomisele, annan kindlasti õpilastele ka ristsõnade koostamise ülesandeid, et kinesteetilise õpisitiiliga õpilasi saksa keele õppimisel toetada.
    NB!
    Kindlasti jätkan seda tegevust ka teisel kursusel.
    Seni olen kasutanud Youtube-i/  ja Deutsche Welle videosid, LearningApps-i harjutusi, lasknud luua Quizlet-is äppe ja nende abil õppida, kajastanud-kinnistanud-testinud omandatut oleme WordPress-i, Answergarden-i, Mentimeter-i, Quizizz-i, TodaysMeet-i ha StrawPoll.me-ga.
    Olen veendunud, et  piisavalt mitmekülgselt.

     

ISESEISEV TÖÖ

Iseseisva töö eesmärk on harjutada erinevate õpistiilidega õppijate märkamist ning õpetamise kohandamist vastavalt õppijate eripärale, kasutades selleks digitaalseid vahendeid.

  1. Selgitage välja oma õppijate eelistatuim õpistiil (kasutades erinevaid teste, vaatlust, vestlust)
  2. Postitage iseseisva töö foorumisse oma õppijate kirjeldus õpistiilide aspektist ja selgitus, kuidas selleni jõuti (lisada link testile või õpistiilide määratlemise kirjeldus).
  3. Mõtelge ühe konkreetse teema õpetamise eesmärkidele. Leidke vähemalt kaks  digitaalset  vahendit  (üks arvutil ja teine nutiseadmel) erinevate õpistiiliga õppijate toetamiseks.
  4. Rakendage vahendeid teema õpetamisel.
  5. Postitage  foorumisse  “Iseseisev töö” teemakohaste õpieesmärkide kirjelduslingid vahendite kohta ning analüüs vahendite kasutamise efektiivsuse kohta (missugused olid eesmärgid vahendeid valides, kas eesmärgid said täidetud ja kas see vahend toetas õppimist, missugused olid selle vahendi puudused Sinu õppijate õpetamisel jms). Iseseisva töö esitamise tähtaeg on 18. aprill 2017.
  6. Vali välja ühe kaasõppija iseseisev töö ja postita foorumisse “Iseseisev töö” kaasõppija postitusele vastusena oma arvamus (tagasiside) töö soorituse kohta – mis kõige enam meeldis, kas  teeksid midagi teisiti.
  7. Tagasiside kaasõppijale esitamise tähtaeg 19. aprill 2017.

            EDU!

EELMOODUL-i vaatan-uurin-mõtlen veelkord läbi just nüüd, 2017 märtsi alguses:).

Õpetaja töö ja pädevused

ISTE haridustehnoloogilised pädevused

  1. mõtlemisülesanne ( Võta aega ja  tutvu õppija haridustehnoloogiliste pädevuste kirjeldusega. Mõeldes enda igapäevasele õpetaja tööle, püüa igale kirjeldatud pädevusele leida õpitegevusi, millega toetad klassiruumis või väljaspool seda selle pädevuse saavutamist. Milliseid tegevusi oleks võimalik veel kasutada? )

    Olen seda õppija pädevuste dokumenti üsna tihti vaadanud-lugenud:)

    1. Loovus ja innovaatilisus. ( Mõtisklen ja tõden,e t oma igapäevatöös saksa keele õpetaja ja viimased 3 aastat ka haridustehnoloogina olen punkte a ja b väga tihti täitnud ja uute trendide jahil-tuvastamisel olen ka ( punkt d) vaat et igapäevaselt…
    2. Kommunikatsioon ja koostöö.
    Siinkohal olen kõikidele punktidele vastavaid tegevusi oma õpilastega juba aastaid praktiseerinud, milleks on andnud suurepärase võimaluse ka eTwinningu programm ( http://sopruskoolid.blogspot.com.ee/ )
    3. Uuringud ja infokirjaoskus.
    Saksa keeles pole me just väga uuringulisi tegevusi sooritanud, kuid just praegu käimasolevas etwinningu projektis  rakendavad minu õpilased informatsiooni kogumiseks, hindamiseks ja kasutamiseks digitaalseid vahendeid, st siinkohal oleme täitmas vähemal või rohkemal viisil kõiki punkte.
    4. Kriitiline mõtlemine, probleemide lahendamine ja otsuste tegemine.
    …siin näen enda jaoks nii õpetajana kui ka haridustehnoloogina oma igapäevatöös-ainetundides ja muudeski ettevõtmistes õpilastega jätkuvat järjepidevat tööd…
    5. Digitaalne kodanik.
    Kõiki punkte püüame igapäevaselt järgida (sealhulgas rohkem tähelepanu näiteks turvalise interneti päevale pühendatud ettevõtmistes, aga ka näiteks meie teise etwinningu projekti “Digi-Twinning-Citizens” tegevuste raames jne
    6. Tehnoloogia toimimine ja põhimõtted.
    Kindlasti õppijad mõistavad ja kasutavad tehnoloogilisi süsteeme;  valivad ja kasutavad tehnoloogilisi rakendusi efektiivselt ja tulemuslikult, kuid kui tulemuslikult ja efektiivselt, siin on veel palju arenemisruumi.

2. Mõtlemisülesanne ( Tutvu kõigi viie ISTE õpetaja haridustehnoloogilise pädevuste kirjeldusega. Vali neist välja üks pädevuste blokk, mis Sulle kõige rohkem pakub huvi. Loetle klassiruumis kasutatavaid õpitegevusi, mis Sinu tundides haakuvad valitud pädevuse alla kirjeldatud tegevustega (a,b,c,d)? Milliste tehniliste vahenditega toetad neid tegevusi? Kogu ideid, milliseid vahendeid ning kuidas kasutavad teised õpetajad Sinu koolis. Konsulteeri selleks lähimate kolleegidega ning võimaluse korral ka kooli haridustehnoloogiga. Ülesanne aitab sul valmistuda 2. ülesande “Haridustehnoloogiliste pädevuste hindamine” edukaks sooritamiseks.

Õpetaja haridustehnoloogilsied pädevused

Valisin välja bloki
2. Digiajastu õpikogemuste ja hindamise kujundamine ning arendamine.
Õpetajad kavandavad, arendavad ja hindavad autentseid õpikogemusi ning hindamist, kasutades ajakohaseid digitaalseid vahendeid sügava õppimise tagamiseks.
Õpetajad:
a. kujundavad või kohandavad õppimise ja loomingulisuse soodustamiseks asjakohaseid õpikogemusi, mis hõlmavad digitaalseid vahendeid; ( aastaid kasutan oma ainetundides erinevaid veebipõhiseid ja nutilahendusi: blogid, erinevad veebikeskkonnad, online-harjutused, -testid, -sõnastikud, … viimastel aastatel erinevad äpid jne)
b. arendavad tehnoloogiarikkaid õpikeskkondi, mis võimaldavad kõigil õppijatel järgida oma uudishimu ja olla aktiivselt osaline oma õpieesmärkide püstitamisel, juhtides enda õppimist ja hinnates arengut; ( selleks on head olnud juba kümmekond aastat õppetundidesse integreeritud etwinninguprojektide tegevused koosõppimisel nagu Skype-i, Live Online- tunnid, erinevad koostööd ( ka reaalajas) võimaldavad e-keskkonnad jne)
c. kohandavad ja isikupärastavad õppetegevusi, kasutades digitaalseid vahendeid, et arvestada erinevate õpistiilide, -strateegiate ja võimetega; (olen õpilastega koos katsetanud, kasutanud (et iga õpilane leiaks endale sobivad äpid ) erinevaid e-keskkondi, äppe saksa keele õppimiseks.)
d. pakuvad õppijatele mitmeid erinevaid sisu- ja tehnoloogiastandarditega vastavuses olevaid kujundava ja kokkuvõtva hindamise võimalusi, et saadud tulemusi kasutada sisendina õppeprotsessis. (selleks on head näit blogid, kus saab hinnagute andmiseks kommenteerida, kas Padlet-is saab kommenteerida+ igasugused õpilaste loomingulised e-tööd on saanud alati kujundavaid hinnaguid, sealhulgas ka etwinningu projektitöösammud)

Ülesanne 2: Haridustehnoloogiliste pädevuste hindamine
enesehinnang_viie_palli_skaalal

kontroll_leht

NB!
Kui olen sel kevadel läbinud
Tuleviku Õpetaja eelmooduli ja II mooduli,
siis kindlasti organiseerin endale ja kolleegidele I mooduli/ Õppimine digiajastul/
http://tulevikuopetaja.hitsa.ee/moodul-i/

KUNA  I mooduli läbimine aitab osalejal ühendada  oma ainealased ja pedagoogilised teadmised ning oskused tehnoloogia kasutamisega, et arendada õppijate õppimisoskusi, loovust ja innovaatilisust  nii klassiruumis kui ka digitaalsetes keskkondades.